Pokud se ještě někdo nesetkal s tímto výrazem, tak jste na správném místě. Když se podíváme na média okolo sebe, tak se dá říci, že na každém z nich nalezneme reklamní kampaň. Ovšem, každé médium má svá specifika psaní textů.
Cíl je ale vždy stejný, oslovit co nejvíce populace, získat zákazníky, čtenáře, odběratele nebo zviditelnit určité služby. Takový reklamní text, aby vůbec zaujal, měl by mít svá specifická pravidla, která se dají v podstatě shrnout do těchto bodů:
- Dobrý obsah musí mít správnou stylistiku, která zaručí přehlednost textu.
- Gramatika přesvědčí o důvěryhodnosti nabízeného produktu, případně hodně napoví o autorovi.
- Text by měl být srozumitelný a přínosem pro čtenáře.
- Součástí jeho obsahu samozřejmě musí být důležité informace, které se týkají konkrétních požadavků.
- Po přečtení by si měl čtenář odnést pozitivní zážitek, jedině pak se bude šířit dál ústně.
Jiným způsobem se budou tvořit texty pro denní tisk nebo časopisy a s jinou strukturou se setkáme na webových stránkách.
Tvorba na internetu odstartovala nový směr
Zákonitě musela přijít změna, jelikož na internetu se lidé orientují trochu jinak. Zde klasické texty nebudou fungovat, tak jako v jiných médiích. Je nutné začít používat jiný směr a to je web copywriting, psaní pro webové stránky. Prvotně se texty totiž jakoby naskenují očima a samozřejmě se hledají podstatné informace. Pokud text bude dostatečně zvýrazněný klíčovými slovy, různými nadpisy, strukturou, citací nebo dalšími prvky, bude rozhodně upřednostněn před dlouhým souvislým textem. V tomto případě bohužel, i když článek nebo text bude velmi kvalitní, co se týče informací, nebude zaznamenávat takovou návštěvnost.
Texty, které zaujmou.
Musí být poutavé, výstižné, zaměřené na určitý cíl. Při nákupu v e-shopu oceníme podrobné popisy produktů. Internetové magazíny nám mohou přinést podstatné informace a zajímavosti. Samozřejmě prezentační a srozumitelný popis firmy a její aktivity přináší zisk a tím prosperitu podnikání.